Mindenek előtt tudnod kell: a díjfizetés nem szakadhat meg, így csak olyat vállalj magadra, amit biztosan fizetni tudsz majd az elkövetkező minimum egy évben.
Ha ugyanis csábítónak is tűnik egy ajánlat, viszont meglehetősen borsos az ára, akkor sem mondhatod két hónap után, hogy, köszi, de mégse kell.
Ez a TE egyik kötelezettséged, ami alól csak nagyon indokolt esetben van kibúvó.
A másik a folyamatos tájékoztatás, adatfrissítés, ha netán változás történne, például a lakcímedben, vagy bármi másban.
Ezzel szemben a biztosítónak is vannak kötelességei, mint például a kárfelmérés és a kárenyhítés is, abban az esetben, ha a szerződésben foglaltak szerinti káreset történt.
Ezeket nevezzük biztosítási eseményeknek, és ezek az események képezik a lakásbiztosítások egyik alappillérét.
Ezen kívül a biztosítónak is kötelessége tájékoztatni téged bármiféle változásról akár a szolgáltatással, akár a díjakkal kapcsolatban.
Vagyis nem emelhet a díjakon anélkül, hogy értesítene, illetve nem kezdeményezheti ok nélkül a szerződés felmondását – ehhez csak neked van jogod.
Előfordulhatnak feszültségek, nem is olyan ritkán, így hát mindkét félnek lehetősége van jogi útra terelni egy-egy nézeteltérést.
Emiatt is szükséges a szerződést jogi nyelven megfogalmazni, hiszen annak bármilyen bíróság előtt meg kell állnia a helyét.