eurovíziósdalfesztivál” címkéhez tartozó cikkek
Találatok száma: 2

Másik Magyarország – Mindenki döntse el, kinek az alattvalója akar lenni

2015. május 28.

Daru Gábor

stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató

Megint átvonult egy ünnep az ország felett, amivel a média nem tudott mit kezdeni. Igaz, a pünkösd a legkevésbé „földhözragadt” ünnep, nem olyan, mint a születés egyszerűsége, és nem olyan, mint a szenvedés-halál-feltámadás drámája, belső pszichés dinamikája. Abban, hogy el sem jut hozzánk az ünnep híre, vagy ha igen, akkor nehéz megértenünk ezt a „földtől elrugaszkodott” ünnepet, abban az egykori kommunista ideológusok irtózatosan sikerült munkája, és a jelenkori médiapiaci munkások szorgalmas igyekezete egyaránt benne van.

Még a legolvasottabb online hírportál sem feledkezett el a hétvége vallásos jellegéről. Sőt, a harmadik isteni személy számára az utóbbi kétezer évben lefoglalt kifejezést is címoldalon lehetett olvasni. Nem is akármilyen összefüggésben. „Naomi Campballen csak a szentlélek (!) tartja a ruhát” – írta a hírportál.

Teljes cikk

All you need is love - Céges filozófiák a siker hátterében

2015. június 06.

Daru Gábor

stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató

Az idei Eurovision Connect is arról szólt, amiről az EBU rendezvényei áltálában, hogy a nyitott, a közönség igényeire kreatív módon válaszoló közmédiának van helye a jövő médiapiacán. Sőt, a piaci folyamatok éppen abba az irányba tartanak, hogy az igényes, tartalmas és nézett, a piaci eszközöket és kereskedelmi formátumokat okosan felhasználó közmédiának még nőhet is a szerepe a jövőben.

Mint az utóbbi három évben, idén is beszédtéma volt az aktuális nagy mumus, a streaming őrület (TV goes to online?). Prof. Dr. Michael Müller (Hochschule der Medien, Stuttgart) végre kimondta, a Netflix sikere korántsem abban áll, hogy megtalálta azt a piaci rést, amiben növekedni akar és tud. Léteznek más piaci szereplők is ugyanazon a területen az Egyesült Államokban, mégsem lendültek akkorát, mint ők. Müller szerint a cég sikerének oka a sajátos céges filozófia, amely részben azonos a szilíciumvölgy vállalkozásösztönző szemléletével, részben annál is tovább megy. Hastingsék tudták, hogy nem elég a lehetőség felfedezése, nem elég a megfelelő céges háttér és tőke, nem elég a menedzsment kockázatvállaló képessége, és nem elég a közönség felhívása táncra egy a korábbitól eltérő sorozat-megtekintési lehetőséggel (Müller a binge viewingot – minden részt egyszerre nézhetünk meg – ahhoz a folyamathoz hasonlította, amikor a 19. században az újságokban folytatásokban közölt regény végül megtalálta a könyv formát).

Teljes cikk