közmédia” címkéhez tartozó cikkek
Találatok száma: 6

Kit engedsz be a nappalidba?

2015. április 17.

Daru Gábor

stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató

A tavasszal új struktúrával jelentkező Duna TV magyarországi nézettségi sikere mutatja, hogy a néző számára nem okozott gondot megszokott tartalmát keresve márkát váltania. Azokat a szórakoztató, közéleti és magazinműsorokat, amelyeket korábban az M1 logó alatt kaptak meg, a néző különösebb nehézség nélkül követte a Duna TV-re. A hazai nézettség növekedése ugyanakkor felveti a kérdést, hogy vajon a határon túli néző is ugyanúgy jól járt-e.

Nagyon kevés megbízható adat áll rendelkezésre a határon túli magyar közösségek médiafogyasztási szokásairól, az utóbbi 20 évben leginkább a Duna TV megbízásából készültek egyedi, telefonos felmérésék. Egyedül a Médiatudományi Intézet által – először 2001-ben, majd 2011-ben – készíttetett kutatás annyira átfogó, hogy minden határon túli magyar közösség körében reprezentatív (ráadásul a különböző évben készült kutatások adatsorai is összevethetők). A 2013-as digitális átállás után eltelt egy év szolgáltatta a legfőbb indokot a 2014-es friss Kárpát-medencei médiafelmérésre1.

Teljes cikk

A rádió aranykora?

2015. november 26.

Daru Gábor

stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató

Az EBU legfrissebb jelentése több területen rajzolja meg az európai országok közszolgálati térképét. A több mint 60 oldalas anyagból kitűnik, hogy a magyar közmédia rádiós portfóliója ismert és vonzó a fiatalok körében, európai összehasonlításban pedig több szempontból a Közép-európai átlag felett teljesít évek óta.

Több év óta nyilvánvaló tény, hogy a közmédia rádiós portfóliója a maga 32,5%-os share-jével Magyarországon a legerősebb rádiós piaci szereplő. Ez a piaci részesedés egyébként a magyar törvényekben megállapított felső határt súrolja, tehát broadcast területen már nem nagyon van hova növekedni.  

Teljes cikk

A köz értékei a piacon

2016. február 11.

Daru Gábor

stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató

Az egyik legkellemesebb időtöltés szombat hajnalban a nagybanin végigsétálni a standok előtt, és végignézni a ládákból ránk mosolygó gyümölcsöket, zöldségeket. A sokat tapasztalt vásárló szelektáló kedvére és hétvégi hangulatára hallgatva bátran válogat a spanyol paprika, az olasz szőlő, vagy a szabolcsi alma és szegedi hagyma között – éppen mire van szüksége. Van, akinek megvannak a jól bevált standjai, van, aki bátran hagyatkozik saját ítélőképességére.

Teljes cikk

Balassi és az erdélyi slam poetry - avagy a köz értékei és médiuma

2016. május 25.

Daru Gábor

stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató

Nemcsak azért járatom gyermekeimet iskolába, mert kötelező. A kisebbeknél azt remélem, hogy alsó tagozatban szép lassan bevezetik az írás-olvasás világába, sőt, megszerettetik vele a tanulást, és remélhetőleg erősítik benne az önálló gondolkodást. A középiskolától azt várom el, hogy gyermekeimet bevezesse az európai és magyar kultúra alapjaiba, olyan készségek és kompetenciák elsajátításában segítsen, amelyek felkészítik az életre, persze továbbra is fontos szempont, hogy közben élvezze a tanulást, és az iskola szellemisége a fiatalt – érzelmi, lelki, mentális síkon – motiválja. Miért nem jelentkezünk ugyanezekkel az elvárásokkal a média felé is?

Teljes cikk

Szigeti László

szerkesztő-újságíró

Az elsüllyedt falu titkai

2016. július 29.

Itt nem fecseg a felszín, és – egyelőre – nem hallgat a mély. De már foszladozik a tó emlékezete. Ilyenkor, augusztus első szombatján évről évre még összegyűlnek a Ceauşescu-rezsim tomboló alkonyán pusztulásra ítélt Bözödújfalu azon lakói, akik fel akarják idézni víz alá temetett hajdani otthonuk képeit, melyek bennük élnek a legelevenebben. Róluk szól A felszín alatt című belga dokumentumfilm.

 

Teljes cikk

Riói hullámvasút: még többet!

2016. augusztus 12.

Daru Gábor

stratégiai vezető, Duna Médiaszolgáltató

Soha még ennyi élő interjú az olimpiai számokat követően, soha még ennyi nyilatkozat közvetlenül a verseny után, mint a 31. nyári olimpiai játékokon az M4 képernyőjén. A magyar sportolók izzadva, lihegve elmondott értékelései, az azok mögött felsejlő küzdelmek, a versenyt kísérő izgalmak, félelmek, örömök és az edzők, stábtagok megszólalásai soha még nem hozták ennyire közel a nézőkhöz a magyar sportolók generációit. A fiatal magyar sportolókat ennyire „itt és most”, premier plánban, ennyire gyorsan, a medencéből kiugorva, a pástról lelépve hallani nyilatkozni azoknak is nagy élmény, akik csak a fontos versenyszámok előtt kapcsolódnak be a közvetítésbe, vagy utólag online csatlakoznak be.

Teljes cikk