karácsony” címkéhez tartozó cikkek
Találatok száma: 2

Szűts Zoltán

médiakutató

Közösségi média által magányosan

2015. december 16.

Az ünnep mindig fontos eseménye egy közösségnek, ahol nem az egyénen, hanem az összetartáson, az együttléten, az aktív cselekvésen van a hangsúly. Mediatizált világunkban azonban ma már elképzelhetetlen a karácsony közösségi tartalmak nélkül. Az ünnep egyszerre üzenet is, mely közvetíti egy közösség értékrendjét, gondolkozásmódját, jelzi tradícióját, és a folytonosság jegyében a jövőbe is tekint. De vajon milyen üzenet olvasható ki a karácsonyi közösségi média használatunkból?

Ha megvizsgáljunk a karácsonyi Facebook, Twitter vagy Instagram posztolási szokásainkat, először is a tartalomlétrehozó magánya; az én előretörése, és az üzenetek tömegcikk jellege tűnik fel. Walter Benjamin A műalkotás a technikai reprodukálhatóság korában című korszakalkotó esszéjében azt írja, hogy „még a lehető legtökéletesebb reprodukcióból is hiányzik egyvalami: a műalkotás Itt és Most-ja – egyszeri jelenléte azon a helyen, ahol van.”  

Teljes cikk

Kis karácsonyi közösségi média kalauz

2015. december 24.

Már december 22-én megjelentek a Facebookon az első karácsonyi üzenetek, ezért olvasóinknak figyelmébe ajánlunk posztolási ötleteket, hogy kitűnhessenek a tömegből, és nem konkrét személyeknek, hanem teljes ismeretségi körünknek szánt üzenetüket mind többen észrevehessék.

Nincs karácsony közösségi média nélkül, valamennyi, a felhasználók által írható felületet elárasztják már szenteste előtt a fényképek és posztok, és nehéz személyes üzenetet közvetíteni a többmillió hasonló bejegyzés közt.

Teljes cikk