politikaikommunikáció” címkéhez tartozó cikkek
Találatok száma: 2

Nyugaton a helyzet többé már nem változatlan

2015. augusztus 24.

Az amerikai elnökválasztás közeledtével mind több figyelem irányul arra, hogy milyen a sikeres politikai kommunikáció 2015-ben, és az egyes generációk (baby boom, X, Y, Z) tagjai mely csatornákon keresztül érhetők el és mobilizálhatók hatékonyan. Azonban a sikeres politikai kommunikáció titkát – már ha van ilyen – nem csupán az USA-ban szeretnék tudni, a kérdés mindenkit foglalkoztat. Egy tény azonban biztos, az Y generáció számára a Facebook már az új tévé.

A Pew Research Center 2015 júniusában publikált tanulmánya szerint az USA-ban a politikai tájékozódás szempontjából a közösségi média, történetesen a Facebook a legfontosabb hírforrás az 1981 után született emberek számára.

Teljes cikk

Szűts Zoltán

médiakutató

Ami a szívemen, az a Twitteren

2017. február 15.

Az aktuális események kommentálásától, a meghökkentő kampányüzeneteken és az őt kritizáló cégvezetőknek való visszavágáson át, egészen a külföldi államfőknek való üzengetésig terjed a nemrég beiktatott amerikai elnök tweetjeinek tartalma. Donald Trump bátor, sőt gyakran vakmerő, de mindenképpen rendhagyó közösségi média használata az őt támogatók körében nagy népszerűségnek örvend, míg bírálói nyersnek és sértőnek tartják. De vajon az új elnök az „ami a szívén az a Twitteren” elv alapján publikál-e a közösségi médiában, vagy tudatos és briliáns kommunikátor? Leginkább mindkettő. A jelenséget látva felmerül az a kérdés is, hogy az ilyen típusú közlések kiválthatják-e a hivatalos kommunikációt?

A kép forrása

Teljes cikk