socialmedia” címkéhez tartozó cikkek
Találatok száma: 2

Szűts Zoltán

médiakutató

Bármikor rádcseveghet, avagy mindenkinek szüksége van legalább egy szerkesztőre

2015. április 29.

Idén május elején rendezik meg a 20. Media Hungary konferenciát, ami alkalom számunkra, hogy a hagyományos és az online média szerkesztési elveiről beszéljünk. A definíció szerint az internet szabad környezetében, a social mediában a tartalmat a mindennapi felhasználók hozzák létre, osztják meg, véleményezik vagy szerkesztik. A meghatározás azonban megtévesztő, a szerkesztés része ugyanis a Facebook vagy a blogok esetében egész egyszerűen nem érvényes. Itt a felhasználó felel egymagában a feltöltött tartalomért. Egyszemélyes stábként funkcionál. Ő írja, videózza, szerkeszti a tartalmakat, és egyben ő a broadcaster is.

Azzal, hogy az interneten a social mediaban tehát már bárki felhasználóból szerkesztővé, műsorkészítővé válhat, kialakult a korábban egymástól élesen elválasztott consumer (néző, fogyasztó) és producer fogalmak összevonásával a prosumer figurája. A prosumer egyszerre néz és készít videót az interneten, olvas és ír blogot online, néz és tölt fel fényképet. Ő már nem egy intézményt, hanem önmagát képviseli. Nem a hivatásos szerkesztőkkel, producerekkel versenyzik.

Nem ugyanabban a versenyben indul. Így szerkesztési elvei nem előre lefektetett alapokon nyugszanak, a magán és nyilvános közti vékony határt pedig gyakran és könnyen átlépi. Ez abban jelenik meg, hogy szinte bármit el mondhat online. Nincs egy szerkesztő, aki kapuőrként megszűrné a tartalmat, amit el akar mondani. Ez azonban egyszerre lehetőség és veszély is. Attól ugyanis, hogy bármit el lehet mondani (az online környezet lehetővé teszi, hogy széles közönséghez jusson el mondanivalónk), még nem következik, hogy bármit el is kell.

Teljes cikk

Szűts Zoltán

médiakutató

@Pontifex – A közösségi média sztárja

2015. szeptember 10.

A Pew kutatóintézet által végzett, nemrég publikált vizsgálat eredményei szerint megválasztása óta Ferenc pápa népszerűsége nem csak a hagyományos médiában, de a social mediaban is töretlen. Ez az információ akkor igazán izgalmas számunkra, ha figyelembe vesszük, hogy a közösségi médiában, és főképp a Twitteren a közszereplőkről kibontakozó vita alapvetően negatív jellegűvé szokott válni. Online nem csupán a sztárok és celebek, de az értékekért kiálló, népszerű személyek is leggyakrabban támadások célpontjai lesznek, és nagyon ritkán olyan pozitív a megítélésük, mint Ferenc pápáé. De miben rejlik a @Pontifex népszerűségének titka?

2013. március 13-án Jorge Mario Bergoglio argentin bíborost választotta a konklávé pápának, XVI. Benedek váratlan lemondása után. Az új pápa számos szempontból különbözik elődjétől. Egyik ilyen terület a médiaszereplése, a médiával való viszonya. Jelentős változást hozott közvetlen stílusával, azzal, ahogy a közösségi médiában személyesen szól a hívekhez és követőihez. Sikerének egyik titka a rövid, érthető üzenetekben rejlik, és abban, hogy érzi, mikor, és milyen témában kell megszólalnia.

Teljes cikk